Otroški parlamenti

Tema otroških parlamentov v šolskem letu 2020/2021 se nadaljuje iz preteklega leta: Moja poklicna prihodnost. Izobraževanj za mentorje otroških parlamentov ni bilo, ob 30. obletnici programa pa smo 30. 9.2020 organizirali Simpozij za regijske koordinatorje in mentorje programa (ki ga je finančno podprla organizacija Eurochild).
S Simpozija:
- Narat, Rosič: Participacija otrok v Sloveniji – ugotovitve orodja Sveta Evropa za oceno participacije otrok v Sloveniji – Ugotovitve implementacije orodja Sveta Evrope za oceno participacije. Poročilo je dostopno tudi na povezavi: https://www.irssv.si/upload2/CPAT%20REPORT%20Slovenia.pdf (v angl.)
- Bizjak: Otroški parlamenti – pogled nazaj in pogled naprej – ZPM OP 30.let
V spomladanskem koronskem času je bil 30. nacionalni Otroški parlament odpovedan, zato smo razpravo/mnenja otrok pridobili preko spletne platforme OPIN.ME. Novega datuma za nacionalni Otroški parlament, predvidenega za oktober/november žal ni mogoče uskladiti zaradi negotovih epidemioloških razmer.
Od 9. 4. do 3. 5. 2020 je potekala izmenjava mnenj o temi Otroškega parlamenta preko spletne platforme OPIN.ME. OPIN_Poročilo in ključna sporočila. Več o tem: (klik)
Mladi parlamentarec An Mikono Čopič nam je čudovito predstavil kako spletna platforma OPIN.ME (klik) deluje.
Kaj so Otroški parlamenti?
Otroški parlamenti so program vzgoje otrok za aktivno državljanstvo in demokracijo. Otroke spodbujamo k sodelovanju v družbenem življenju (participacija) in izobražujemo o človekovih in državljanskih pravicah. Kot oblike demokratičnega dialoga se izvajajo v večini osnovnih šol po Sloveniji, nadgradijo se s parlamenti na občinski in regionalni ravni in se zaključijo na nacionalnem otroškem parlamentu.
Program izvajamo že od leta 1990 in pomeni eno od izvirnih oblik spodbujanja otrok k izražanju lastnih mnenj o vprašanjih, ki jih izberejo sami. V programu sodelujejo ob podpori mentorjev in regijskih koordinatorjev.
Kdo sodeluje v Otroških parlamentih?
Osnovnošolci, ki so jim v šolah v pomoč mentorji, učitelji, svetovalni delavci, izven šole pa regijski koordinatorji, ki praviloma delujejo pri lokalnih zvezah in društvih prijateljev mladine. Osnovnošolci zaključujejo svoje razprave na državnem otroškem parlamentu. Organizator nacionalnega programa otroškega parlamenta je Zveza prijateljev mladine Slovenije.
Zakaj Otroški parlamenti?
Program je nastal na pobudo učencev, da bi lahko javno spregovorili, predstavili svoja mnenje, ideje, dileme o vprašanjih, ki so zanje pomembna v obdobju odraščanja. Tako v okolju, kjer živijo, se šolajo ali preživljajo prosti čas kot tudi v širšem, slovenskem okolju. Ob tem pričakujejo pozornost tako šolskih kot lokalnih oblasti ter vladnih in nevladnih organizacij, ki morajo prisluhniti pobudam mladih.
Kako delujejo?
Otroški parlamenti delujejo v obliki zasedanj (razprav), ki omogočajo sodelovanje vsem osnovnošolcem. Zasedanja potekajo v osnovnih šolah v razrednih skupnostih in na šolskem parlamentu. V vsaki šoli učenci izberejo delegacijo za občinski otroški parlament. Na občinskem otroškem parlamentu izberejo delegacijo za regijski otroški parlament, kjer predstavniki zastopajo interese vrstnikov na Nacionalnem otroškem parlamentu. Ta poteka enkrat letno, v Državnem zboru Republike Slovenije.