Povabilo na 13. dobrodelni pohod na Sv. Primož – skupaj za otroke!

Zveza prijateljev mladine Slovenije z veseljem sporoča, da bo 13. dobrodelni pohod na Sv. Primož potekal v petek, 20. septembra 2024. Dogodek, ki združuje dobro voljo, gibanje in solidarnost, bo tudi letos zbral sredstva za program Pomežik soncu®, s katerim otrokom iz socialno ogroženih družin omogočamo nepozabne počitnice. Hvala organizatorju dogodka – Modre novice.

Tudi letos ne bo manjkalo zabave in animacije za otroke, tako na vrhu kot tudi na sami poti. Otroci bodo med iskanjem Mihičevega zaklada brez težav premagali pot do vrha Sv. Primoža, kjer bo vsak izmed njih dobil medaljo. Na samem vrhu pa bo zabave za otroke še več.

Spomnimo

Na 11. Dobrodelnem pohodu na Sv. Primož smo zbrali kar 10.865,00 eur za družine, ki so jih prizadele poplave, na 12. dobrodelnemu pohodu na Sv. Primož, pa smo zbrali 𝟗.𝟐𝟎𝟎 eur za program Pomežik soncu®.

Kdaj in kje?

  • Začetna točka: Dom Vegrad (ob poti na Sv. Primož, blizu parkirišča pri Calcitu)
  • Pričetek: od 8.00 do 14.00

Organiziran bo brezplačen minibus izpred Doma kulture Kamnik do parkirišča pri Calcitu (od 7.30 do 14.30).

Prostovoljni prispevek

Ob prispevku 10 € prejmete:

  • uradno majico pohoda (letos v svetlo modri barvi),
  • bon za malico (klobasa ali hrenovka na cilju – za otroke brezplačno),
  • kavo in magnezij na startu ter brošuro za prevzem hrenovke v Meso Kamnik do 15. oktobra.

Kdo bo prejel sredstva?

Vsa zbrana sredstva bodo namenjena Zvezi prijateljev mladine Slovenije za program Pomežik soncu®, ki bo prihodnje leto omogočil letovanje otrokom iz Domžal, Kamnika, Komende, Mengša in Trzina.

Zabava za otroke

  • iskanje Mihčevega zaklada z nagradnim žrebanjem,
  • medalje in fotografiranje z maskoto Mihcem,
  • delavnica učenja himne pohoda,
  • vrtenje kolesa sreče Modrih novic.

Dogajanje na vrhu

  • 11.30: nastop skupine Matrbend
  • zahvalni govori, razkritje zbranih sredstev in torta velikanka
  • sledi zabava z Duo Eks in Matrbendom

Posebnosti ob poti

Fototočke, predstavitve društev in programov, stojnica Centra za krepitev zdravja in še veliko prijetnih presenečenj!


💙 Pridružite se nam in skupaj naredimo nekaj dobrega za otroke!
📅 Petek, 20. september 2024 – Dobrodelni pohod na Sv. Primož

Več

Z Eurospinovo kampanjo varuhi vrednot do rekordne donacije za sklad Polna šolska torba

Eurospinova dobrodelna kampanja Varuhi vrednot je potekala od aprila do septembra 2025. Akcijo s plemenitim ciljem je lahko podprl vsak z nakupom dobrodelnega okraska za vezalke v obliki super junaka. Okraski, Varuhi vrednot, so bili na voljo v vseh trgovinah po ceni 1,00 EUR. Na prodaj so bili štirje različni okraski (Maks, Mila, Stela in Lan), vsak izmed njih pa je bil predstavnik pomembne vrednote, kot so: poštenost, odgovornost, prijaznost in zmernost. Kampanjo je strokovno podprl antropolog dr. Dan Podjed.

Kljub trudu in številnim donacijam napolnjena šolska torba še vedno predstavlja breme prenekateri slovenski družini. Vrednost potrebščin, skupaj s torbo, lahko znese tudi do 200,00 EUR, kar je precej, še posebej za družine z več otroki. V Eurospinu se zavedajo svoje družbene odgovornosti, zato že osem let tesno sodelujejo z Zvezo prijateljev mladine Slovenije (ZPMS). »Eurospin je eden izmed naših tesnih partnerjev. S svojimi inovativnimi dobrodelnimi kampanjami pogosto opozarjajo tudi na aktualne družbene problematike, nad čemer se še posebej navdušujemo. Odkar sodelujemo, so za šolske potrebščine otrokom iz socialno ogroženih družin donirali že več kot 50.000,00 EUR,« je povedala Darja Groznik, predsednica ZPMS.

»Vrednote si lahko zamislimo kot podlago, na kateri stoji človeštvo. Zaradi njih je človeška vrsta izjemno uspešna, naše skupnosti pa so zaradi njih uspele prebroditi najtežje čase,« pove dr. Dan Podjed, antropolog in strokovni sodelavec na projektu. V Eurospinu so oblikovali koncept varuhov vrednot, izmed katerih vsak predstavlja eno izmed temeljnih vrednot: Maks (odgovornost), Mila (prijaznost), Stela (poštenost) in Lan (zmernost). Vrednote so bile navdih za izdelavo prikupnih okraskov za vezalke v podobi superjunakov, z uporabo katerih so otroci ponosno sporočali vrednote, ki so jim pomembne. Dr. Podjedu so bili Varuhi vrednot osnova za oblikovanje poučnih zgodb , ki so dosegle izjemen viralen učinek na spletu.

  S projektom Varuhi vrednot je Eurospin zbral rekordnih 20.000,00 € sredstev, ki jih je doniral Zvezi prijateljev mladine Slovenije (ZPMS). Dan Podjed se je odpovedal svojemu honorarju v višini 7.500,00 € za sodelovanje pri kampanji in ga je v celoti namenil Zvezi prijateljev mladine Slovenije za izvajanje programa TOM-telefon®.  

»Na mladih svet stoji, saj so otroci naša prihodnost. Pravica do izobraževanja in šole pa je ustavna pravica vsakega otroka. Žal živimo v nepravičnem svetu, v katerem je marsikateri otrok prikrajšan zaradi slabšega socialnega položaja družine, zato se pri Eurospinu vsako leto odločimo izpeljati družbeno odgovorno kampanjo, s katero pomagamo otrokom iz socialno ogroženih družin,« je letošnjo kampanjo Varuhi vrednot predstavila Natalija Pagon, vodja marketinga v podjetju Eurospin EKO, d. o. o.

Na sklepnem dogodku kampanje, ki je 16. septembra potekal na Ljubljanskem gradu, se je zbralo več kot 60 ljudi. Obiskovalci so lahko prisluhnili zanimivemu pogovoru z dr. Danom Podjedom, ki je govoril o vrednotah v času umetne inteligence. Za sproščeno vzdušje sta poskrbela glasbena ustvarjalca Eva in Matic Lorbek, nihče izmed prisotnih pa ni ostal lačen niti žejen, saj so pri Eurospinu poskrbeli tudi za okusno pogostitev. Obiskovalec Filip je strnil svoje vtise: »Izjemen dogodek! Več se moramo pogovarjati o vrednotah in ta, letošnja Eurospinova kampanja je odprla vrata. Ne živimo več v istih časih kot pred desetletjem, vse se hitro spreminja. Žal so predmet spreminjanja tudi vrednote, a osnovne bi morale ostati take, kot so. Zahvaljujem se Eurospinu za povabilo.«

Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) je najprepoznavnejša in zaupanja vredna organizacija, ki povezuje in soustvarja priložnosti za otroke, mladostnike in za družine po vsej Sloveniji. S svojim delovanjem že desetletja gradi skupnost zaupanja, solidarnosti in kakovostnega preživljanja prostega časa, hkrati pa skrbi za glas otrok in mladih v družbi. »Socialno-humanitarne organizacije imamo pomembno vlogo v naši družbi in veseli smo partnerstev, kot ga imamo z Eurospinom. Vrednote, ki so jih poudarili  v letošnji kampanji, so tudi naše vrednote, kar je tudi razlog, da tako dobro sodelujemo. Le skupaj nam bo uspelo doseči zastavljene cilje, zato sem optimistična glede prihodnosti,« je sklenila Darja Groznik, predsednica ZPMS.

Več

Za podjetja / Trajnostni programi pri ZPMS

Je vaša trajnostna strategija res trajnostna – ali je (še vedno) le strategija?

Vse več podjetij v svoje ESG poročilo vključuje “družbeni vpliv”. A ključna vprašanja ostajajo:

  • Kdo od tega res ima koristi?
  • Je učinek merljiv?
  • Ste v partnerstvu s kom, ki že desetletja sistematično gradi boljšo prihodnost?

Pri ZPMS razvijamo trajnostno naravnane programe, ki odgovarjajo na potrebe otrok in mladih – danes in jutri. Izobraževanje, duševno zdravje, prosti čas, participacija, socialna varnost … vse to povezujemo z mednarodnimi cilji trajnostnega razvoja (SDG) in realnimi učinki.

Vabimo podjetja, ki želijo:

  • uresničevati trajnostne cilje z vidnim družbenim učinkom,
  • vključiti svojo ekipo v smiselne projekte,
  • okrepiti svoj ugled in avtentičnost blagovne znamke,
  • in pomagati mladim, ki si sami ne morejo pomagati.

Naj ne ostane le pri strategiji – spremenite jo v prakso.

Stopite v stik z nami in skupaj oblikujmo sodelovanje, ki pušča pečat:

anja.vogric@zpms.si | +386 51 361 367

Več

Jan Plestenjak in ZPMS. Toplina, drznost, ljubezen, družina, dom.

Zveza prijateljev mladine Slovenije v sodelovanju z Janom Plestenjakom pripravlja nekaj posebnega – COPART copate!
To niso le navadni copati, temveč copati s srčno zgodbo, ki združujejo toplino doma, glasbo in pomoč otrokom ter družinam v stiski. Copati bodo zelo kmalu na voljo v naši spletni trgovini – in verjemite nam, teh copat ne boste želeli zamuditi!

Do takrat si lahko ogledate kratek utrinek nastajanja COPART copatov z Janom Plestenjakom na posnetku

COPART 2025 – objem topline, dotik drznosti

Na pobudo Zveze prijateljev mladine Slovenije je kolekcijo CopArt 2025 vsebinsko zasnoval Jan Plestenjak – glasbenik, ki iz treh akordov ustvari romanco, iz romance pa uspešnico. Pri uresničitvi oblikovalske ideje mu je pomagala priznana oblikovalka Urša Drofenik.

Jan Plestenjak je tokrat navdih črpal iz svoje pesmi Soba 102. Številka 102 simbolizira tisti del življenja, v katerem se zgodijo trenutki, ki jih “ne smeš”, a prav zaradi tega postanejo nepozabni.
Na drugi strani pa kozolec toplar, edinstveni slovenski arhitekturni simbol, prinaša sporočilo, da moramo biti na Slovenijo in slovenščino ponosni, naše korenine pa spoštovati in negovati. Nekoč je bil ta kozolec tudi prava soba 102: skrivališče, koncertna dvorana ali ljubezenski kotiček.

Za otroke, za družine, za Slovenijo

Kolekcija CopArt 2025 je poklon slovenski ustvarjalnosti, jeziku in tradiciji, seveda pa ima tudi dobrodelno noto: polovica izkupička od prodaje je namenjena pomoči družinam z mladoletnimi otroki v stiski.

»Izbral sem sklad Pomoč družinam, ker verjamem, da si prav vsak otrok zasluži varno in ljubeče otroštvo.« Jan Plestenjak.

Kolekcija CopArt 2025 Jana Plestenjaka se tako pridružuje preteklim kolekcijam, ki so jih ustvarili Urša Drofenik, Žare Kerin in Oskar Kogoj. Copati so izdelani v Čevljarstvu Brodi iz Tržiča, kjer se znanje in spretnost prenašata iz generacije v generacijo.

»Odtenek rjave prinaša toplino in mir, številka 102 pa skriva strast in skrivnost – kot intimen prostor, kjer se rojevajo najgloblja čustva.« Jan Plestenjak.

Bodite med prvimi, ki boste občutili objem topline in dotik drznosti – COPART copati prihajajo!

Že na voljo v spletni trgovini ZPMS

Več

Dobrodelen.si, transparentnost nevladnih organizacij

CNVOS (krovna mreža slovenskih nevladnih organizacij) je oblikovala spletno platformo Dobrodelen.si, s katero želijo ne le okrepiti preglednost, temveč tudi spodbuditi posameznike in podjetja, da nevladne organizacije podprejo z dohodnino in donacijami. Na tej platformi najdete tudi nas – Zvezo prijateljev mladine Slovenije.

Platformo je oblikovala krovna mreža slovenskih nevladnih organizacij (CNVOS) po zgledu dobrih tujih praks. Njen cilj je povečati zaupanje v nevladni sektor ter spodbuditi posameznike in podjetja k podpori z dohodnino in donacijami.

Organizacije so ocenjene na podlagi treh sklopov meril – dostopnost osnovnih informacij, vsebinskih in finančnih poročil. Ocene so predstavljene s sistemom zvezdic (1–5), kar omogoča hiter vpogled v raven transparentnosti.

V prvi fazi so ocenili več kot 200 organizacij, najprej humanitarne, nato pa tudi večje prejemnice donacij iz dohodnine. Ocene se bodo redno posodabljale, organizacije pa lahko same sporočijo izboljšave in spremembe.

Izpostavljenih je tudi 20 najboljših praks, s katerimi CNVOS poudarja, da je transparentnost več kot zgolj letno poročilo – gre za dostopnost ciljev, virov financiranja, načina odločanja in doseženih rezultatov.

Transparentnost, zaupanje in humanitarnost so vrednote, ki jim sledimo tudi v ZPMS, saj želimo našim donatorjem, prostovoljcem in družinam vedno zagotoviti varno, pošteno in odprto delovanje.

Več

Le še nekaj prostih mest: RASTIMO SKUPAJ – BITI VODJA

Kdo stoji ob strani vodji, ko vsi pričakujejo, da bo on opora?

Vodje v šolah, organizacijah in različnih skupinah so pogosto tisti, od katerih se pričakuje, da imajo vedno odgovor, da znajo umiriti napetosti in najti pravo pot naprej. A kdo poskrbi za njih, ko se znajdejo pred vprašanji, kot so:
Ali vodim prav? Kako rešiti konflikte? Kaj, če poskusim drugače – pa ne bo delovalo?

Vodenje je lahko osamljen poklic, a ni nujno, da je tako. Prav zato smo oblikovali posebno 24-urno izobraževanje RASTIMO SKUPAJ – BITI VODJA, kjer se bodo pedagoški delavci lahko povezali, izmenjali izkušnje in prejeli konkretna orodja, ki jim bodo olajšala vsakodnevne izzive.

Na izobraževanju boste:
✔ pridobili praktične metode za učinkovitejše odločanje in vodenje,
✔ našli podporo pri drugih vodjih, ki se soočajo s podobnimi vprašanji,
✔ dobili varen prostor za iskrena pogovore, dileme in iskanje rešitev.

📅 Uvodni seminar: 25. september 2025
📝 Prijave: za pedagoške delavce preko sistema KATIS
⚠️ Na voljo so le še 3 prosta mesta – zato vabljeni, da se pridružite skupini vodij, ki verjamejo, da lahko rastemo samo skupaj.

Izobraževanje vodi izkušena mentorica Tanja Povšič, ki s svojim znanjem in razumevanjem spodbuja rast, povezovanje in krepitev voditeljskih kompetenc.

📩 Za več informacij: tanja.povsic@zpms.si

Več

Posvet ob Tednu otroka 2025

Vljudno vas vabimo tudi na Posvet ob Tednu otroka 2025, ki bo v ponedeljek, 6. oktobra 2025, ob 10. uri, v prostorih Triglav Lab, Dunajska cesta 20, Ljubljana (poleg Gospodarskega razstavišča).

Na posvetu bomo skupaj raziskovali, kako prijaznost oblikuje naš vsakdan, odnose in skupnost, ter kako jo lahko kot vrednoto širimo med otroki, mladimi in odraslimi.

Gostje posveta bodo:
Simona Lečnik Očko, strokovnjakinja za bonton, komunikacijo in vrednote;
Emir Jušič, ravnatelj OŠ Nove Jarše, zborovodja Rock mulčkov in predan pedagog;
Livia Zara Hauptman, predstavnica otrok, predsednica Otroških parlamentov;
Polona Požgan, predavateljica in mentorica za boljšo komunikacijo ter motivatorka.

Posvet bo povezovala Darja Groznik, predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije, ki združuje dolgoletno strokovno znanje s področja psihologije in izrazito družbeno angažiranost.

Dogodka se bo kot sodelujoča v razpravi udeležila tudi podjetnica in mentorica Zori Jakolin – ambasadorka prijaznosti, ki s svojo osebno zgodbo navdihuje k povezovanju ter opogumlja posameznike na njihovi poti.

Za udeležbo na posvetu je zaželena predhodna prijava – do petka, 3. 10. 2025, na anja.vogric@zpms.si.

Več

Društvo Bralna značka Slovenije – Nacionalni mesec skupnega branja 2025

10 minut za branje.

V osmi izdaji Nacionalnega meseca skupnega branja 2025 (NMSB 2025), ki bo trajal med 8. septembrom in 12. oktobrom 2025, bodo pobudniki in organizatorji posebno pozornost namenili glasnemu branju in pripovedovanju. 

Celotno sporočilo za javnost je na voljo tukaj.

S spodbujanjem glasnega branja in pripovedovanja v svet pisane in govorjene besede vabimo vse, še posebej pa tiste, ki so že pozabili, kakšno moč imajo lahko knjige. Ko skupaj beremo ali pripovedujemo zgodbe, besede oživijo, zgodbe pa zaživijo v skupnosti. Skupno branje nas povezuje – bodisi kot poslušalce bodisi kot pripovedovalce, saj v nas prebuja radovednost, empatijo in ljubezen do literature.

S tem namenom bodo pobudniki NMSB od letos dalje spodbujali k vsakodnevnemu desetminutnemu branju. Želijo si, da bi pobuda 10 minut za branje postala stalna vseslovenska praksa, ki bi bila vsaj v vzgojno-izobraževalnih ustanovah tudi sistemsko podprta tako, da bi našla smiselno umestitev v šolskem dnevu. K vsakodnevnemu desetminutnemu branju pa bomo spodbujali tudi odrasle, saj so pravi oni s knjigo v roki lahko najboljši zgled in vodnik pri vzgoji vseživljenjskih bralcev.

Tudi letos bodo pobudniki NMSB skupaj s partnerji in podporniki pripravili številne dogodke in dejavnosti, s katerimi prispevajo k boljšemu prepoznavanju pomena bralne pismenosti in bralne kulture na nacionalni ravni pa tudi v zamejstvu in po svetu. 

Vsi dogodki so zbrani v dogodkovniku na spletni strani https://nmsb.pismen.si.

Facebook Bralne značke.

Več

Ko je igra prijetna in v veselje, omogoča razvoj in tudi učenje

Igra je temeljna potreba otroka. Velikokrat, ko se nam zdi, da naš otrok ne dela nič, oziroma se dolgočasi, se v njem pravzaprav dogaja veliko. Mogoče se igra, zato mu dovolimo prostor za njegovo igro. Igro potrebuje in igra mu pripada, tako je zapisala Tanja Povšič, vodja Modre postaje, v intervjuju za portal bibaleze.

Iz objave / “Igra se razlikuje glede na starost. V zgodnjem otroštvu, ko se otrok lahko dolgo zamoti s posamezno igračo ali predmetom, velja načelo “manj je več”. Namesto poplave igrač naj ima malček do dveh, treh let okoli sebe le dve ali tri, ki jih po potrebi zamenjate. Tako mu omogočite prostor in čas za raziskovanje v njegovem ritmu”, svetuje Tanja.

Od okoli tretjega leta starosti dalje se začne sodelovalna igra, pri kateri otroci izkazujejo večji interes za sovrstnike. Takrat je tudi odličen čas, da se jim aktivno pridružimo odrasli, pri čemer pa je ključen pravi pristop. Če nas otrok povabi v igro, vstopimo vanjo z resnično željo biti prisotni. Otrok je predvsem čustveno bitje, ki se odziva na naša čustva in ne na besede. Če začuti, da smo v igri prisotni zgolj zato, ker menimo, da “moramo”, izgubi svoj pravi namen – da je prijetna. Neprijetna igra pa tudi ne more biti učeča in razvojna. Če nam kakšna tema, denimo “razbojniki”, ni blizu, lahko skupaj poiščemo rešitev, ki spoštuje otrokovo željo in naše meje. Morda predlagamo, da se mu pridružijo vrstniki, ki to igro obožujejo”

Ideje za igro, za vsak dan in vsako priložnost, Tanja Povšič:

“Kaj bi bil, če bi bil” – otrok izbere, ali bi bil del dneva, barva, žival, vremenski pojav, del pohištva, prevozno sredstvo … in ostali ugibajo.

“Kdo/kaj sem?” – eden si zamisli predmet ali bitje, drugi ga odkrivajo z vprašanji.

Iskanje predmetov – poiščite predmete določene barve ali na izbrano črko; naštejte čim več stvari, ki jih vidite v okolici ali med potjo.

Uporabnost predmeta – ugotavljajte, kako vsestransko uporabna je denimo veja, ki lahko postane dirigentska paličica, urni kazalec, sponka za lase, tolkalo za boben …

Preproste igre: barvanje kamenčkov, poligon na vrtu za gibanje, ustvarjanje v kuhinji (na primer sestavljanje podob na krožniku iz sadja in zelenjave).

Celotna objava je na voljo tukaj.

Več