Igra je temeljna potreba otroka. Velikokrat, ko se nam zdi, da naš otrok ne dela nič, oziroma se dolgočasi, se v njem pravzaprav dogaja veliko. Mogoče se igra, zato mu dovolimo prostor za njegovo igro. Igro potrebuje in igra mu pripada, tako je zapisala Tanja Povšič, vodja Modre postaje, v intervjuju za portal bibaleze.

Iz objave / “Igra se razlikuje glede na starost. V zgodnjem otroštvu, ko se otrok lahko dolgo zamoti s posamezno igračo ali predmetom, velja načelo “manj je več”. Namesto poplave igrač naj ima malček do dveh, treh let okoli sebe le dve ali tri, ki jih po potrebi zamenjate. Tako mu omogočite prostor in čas za raziskovanje v njegovem ritmu”, svetuje Tanja.

Od okoli tretjega leta starosti dalje se začne sodelovalna igra, pri kateri otroci izkazujejo večji interes za sovrstnike. Takrat je tudi odličen čas, da se jim aktivno pridružimo odrasli, pri čemer pa je ključen pravi pristop. Če nas otrok povabi v igro, vstopimo vanjo z resnično željo biti prisotni. Otrok je predvsem čustveno bitje, ki se odziva na naša čustva in ne na besede. Če začuti, da smo v igri prisotni zgolj zato, ker menimo, da “moramo”, izgubi svoj pravi namen – da je prijetna. Neprijetna igra pa tudi ne more biti učeča in razvojna. Če nam kakšna tema, denimo “razbojniki”, ni blizu, lahko skupaj poiščemo rešitev, ki spoštuje otrokovo željo in naše meje. Morda predlagamo, da se mu pridružijo vrstniki, ki to igro obožujejo”

Ideje za igro, za vsak dan in vsako priložnost, Tanja Povšič:

“Kaj bi bil, če bi bil” – otrok izbere, ali bi bil del dneva, barva, žival, vremenski pojav, del pohištva, prevozno sredstvo … in ostali ugibajo.

“Kdo/kaj sem?” – eden si zamisli predmet ali bitje, drugi ga odkrivajo z vprašanji.

Iskanje predmetov – poiščite predmete določene barve ali na izbrano črko; naštejte čim več stvari, ki jih vidite v okolici ali med potjo.

Uporabnost predmeta – ugotavljajte, kako vsestransko uporabna je denimo veja, ki lahko postane dirigentska paličica, urni kazalec, sponka za lase, tolkalo za boben …

Preproste igre: barvanje kamenčkov, poligon na vrtu za gibanje, ustvarjanje v kuhinji (na primer sestavljanje podob na krožniku iz sadja in zelenjave).

Celotna objava je na voljo tukaj.