TAM-TAM Inštitut razpisuje mednarodni natečaj za družbeno odgovoren mestni plakat z namenom opogumiti mladostnike, da spregovorijo o svojih stiskah.

Ljubljana, 17. oktober 2023 – Z današnjim dnem so odprte prijave na 16. Plaktivat – mednarodni natečaj, ki kreativce spodbuja k odzivu na pereče tematike, javnost pa k razmisleku o njih. V tokratni ediciji TAM-TAM Inštitut v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Slovenija in TOM telefonom izpostavlja stiske mladostnikov. Te so v zadnjih letih vse resnejše in zaskrbljujoče, spremlja pa jih nema tišina, saj podatki razkrivajo, da kar 40 % mladih svojih težav ne zaupa nikomur. V ospredju kreativnega izziva je tako spodbujanje k pogovoru, ki je morda resda najtežji, a izjemno pomemben prvi korak pri reševanju stiske.

Odraščanje je občutljivo in ranljivo obdobje, v katerem so mladi postavljeni pred številne možnosti, izzive in vplive, zaradi katerih se pogosto počutijo ranljive, zmedene, žalostne, jezne, neredko tudi izgubljene. Vsak otrok in mladostnik zato potrebuje priložnost, da se o svoji stiski sproščeno pogovori.  

Po podatkih Zveze prijateljev mladine Slovenija in iz analize TOM telefona (brezplačni in anonimni telefon za mladostnike in otroke) izhaja, da 40 % mladih svojega problema ne zaupa nikomur. Vseslovenska akcija “TOM potuje, otroke obiskuje” je na vzorcu več kot 10.000 anonimnih zapiskov razkrila, da zgolj 5 % učencev nima težav oziroma lahko svoje težave deli in rešuje s starši. Iz preostalih 95 % zapisov pa je moč razbrati, da svojih težav ne morejo zaupati staršem oziroma se z njimi ne upajo pogovoriti o tem, kar jih teži.   

Na Zvezi prijateljev mladine Slovenija poudarjajo, da neizgovorjene težave lahko pripeljejo do postopnega poslabšanja zdravja in medosebnih odnosov: »Pogovor potrebujemo vsi, zlasti kadar se znajdemo v dvomu ali življenjski stiski. Pogovor lahko pomaga, da se počutimo lažje, se razbremenimo, umirimo in dobimo občutek, da v stiki nismo sami. Problem pogosto postane manjši, bolj obvladljiv, stvari, ki so se prej mogoče zdele nerešljive, postanejo rešljive.«

Mlade pri iskanju pomoči pogosto ovirajo občutki osamljenosti, sramu in strahu pred negativnimi reakcijami svoje socialne mreže, vrstnikov in okolice ter dvomi o učinkovitosti strokovnjakov s področja duševnega zdravja. »To, da je strah pred stigmatizacijo in izključitvijo iz družbe en glavnih razlogov za tišino mladih, je zelo zgovoren podatek,« pravi Tomaž Drozg, pobudnik projekta in direktor TAM-TAM Inštituta. »Poslanstvo Plaktivata je namreč, da aktivno soustvarja bolj odprto, solidarno in tolerantno družbo. Takšno družbo, ki bo sposobna prisluhniti tišini svojih otrok in v njej zaznati stiske. Naj tišino zamenja pogovor, to je naš namen ob razpisu novega natečaja.«

Natečaj je namenjen vsem grafičnim ustvarjalcem, tako samostojnim oblikovalcem kot agencijam, ki želijo soustvarjati skupni življenjski prostor. Brezplačna prijava del poteka na spletnem obrazcu do 17. novembra 2023. Zatem bosta uvrščena dela pregledali letošnji strokovni komisiji, ki bosta podelili nagrade v osrednji kategoriji Plaktivat ter dijaški in študentski kategoriji Sveža kri. Tudi tokrat bo zmagovalni plakat natečaja natisnjen in javno objavljen na 500 plakatnih mestih TAM-TAM, zmagovalni plakat študentske kategorije pa na 20 plakatnih mestih TAM-TAM.

PREGLEDNA RAZSTAVA PLAKTIVAT V NOVI PLAKATNI GALERIJI

Razpis 16. Plaktivata je pospremilo tudi odprtje nove TAM-TAMove Plakatne galerije BTC, ki se nahaja pred bivšim Kolosejem. Vse do 9. novembra bodo tam na ogled dela, ki so bila nagrajena na preteklih mednarodnih natečajih Plaktivat in podporne aktivnosti.

Spomnimo, februarja 2021 je v Ljubljani zaživela prva TAM-TAMova Plakatna galerija Figovec, z odprtjem nove galerije na prostem pa je plakatna ustvarjalnost v prestolnici dobila še dodaten prostor in zagon.

PLAKTIVAT #16

Idejna zasnova in izvedba: TAM-TAM INŠTITUT
Sodelujoči: Zveza prijateljev mladine Slovenije / TOM telefon
Medij: TAM-TAM mestni plakati
Projekt: Plaktivat 16 – Stiske mladostnikov

Rok za prijave: 17. november 2023

Prijava na natečaj: E-prijavni obrazec


Plaktivat je mednarodni družbeno odgovorni natečaj, aktivator družbene zavesti, ki vabi k ustvarjanju mestnih plakatov in spodbuja k pozitivnim premikom v družbi. Natečaj, ki je zaživel leta 2015, sedaj poteka enkrat letno in je namenjen oblikovalcem ter oblikovalskim skupinam z vsega sveta. Dijaki, študentke in študenti lahko na natečaju sodelujejo hkrati tudi v kategoriji Sveža kri. Prijavljena dela ocenjujeta strokovni komisiji, ki ju sestavljajo mednarodno priznani kreativci in oblikovalci.