
SZJ: 71. Teden otroka®: Prijaznost ti bo krila dala, vedno reci prosim in hvala
Vsaka prijazna beseda je seme, ki lahko sproži verižni učinek.
Ljubljana, 6. oktober 2025 – Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) je med 6. in 12. oktobrom 2025 obeležila že 71. Teden otroka®. Osrednja tema letošnjega Tedna otroka je prijaznost, ki jo ZPMS letos predstavlja s sloganom: Prijaznost ti bo krila dala, vedno reci prosim in hvala.
Teden otroka® ni le tradicionalni dogodek, temveč priložnost za pogovor o otrocih kot nosilcih naše prihodnosti. Letošnji Teden smo otvorili s posvetom v prostorih Triglav Laba v Ljubljani, kjer so gostje posveta delili svoja razmišljanja o prijaznosti ter njenem vplivu na vsakdanjik otrok in družbe.




Prijaznost: prosim in hvala – besedi, ki spreminjata svet
Prijaznost ni zgolj vljudnost ali lepa beseda – je temelj medčloveških odnosov in družbenega sožitja. Gre za odločitev, da bomo spoštovali druge, poslušali, pomagali ter ustvarjali varno in spodbudno okolje. Besedi “prosim” in “hvala” sta majhni, a izjemno pomembni – kažeta hvaležnost, spoštovanje in skrb za druge, hkrati pa gradita tople odnose doma, v šoli, na igrišču in v širši skupnosti.
Prijaznost krepi empatijo in sposobnost sodelovanja, pomaga premagovati konflikte in zmanjšuje stres. Otroci, ki odraščajo v okolju, kjer so besede hvaležnosti in prijaznosti vsakodnevni del komunikacije, razvijajo samozavest, čustveno inteligenco in občutek, da so vredni spoštovanja in pozornosti.
Gostje posveta so delili svoje poglede na prijaznost
Gostje so poudarili, kako lahko sicer majhne, na prvi pogled samoumevne geste močno vplivajo na odnose in svet okoli nas.
Emir Jušič, ravnatelj Osnovne šole Nove Jarše in zborovodja Rock mulčkov, je izpostavil, da je prijaznost kot otroški zbor – vsak glas šteje in vsaka nota prispeva k harmoniji. “Način, kako komuniciramo, kako delimo misli, so bistvenega pomena. S prijaznostjo dosežemo stvari, ki jih ni moč doseči z močjo. Dosežemo skupne rešitve, kompromise. Za družbo je danes še posebej pomembno, da znamo slišati, prisluhnit, ko tega ne bo, izgine sočutje, prijaznost in pride do teme. Tega si pa nihče ne želi.”
Livia Zara Hauptman, predsednica Otroškega parlamenta, je opozorila, da tudi drobne stvari – nasmeh, prijazna beseda ali majhna gesta – lahko popolnoma spremenijo pogled na človeka in naredijo svet okoli nas lepši. “Družina je tista, kjer se vse začne, zato je potrebno ves čas poudarjati, da je za lepe odnose, za našo prijaznost v družbi, odgovorna najprej družina. Naša prijaznost ali neprijaznost je refleksija stanja doma.”
Polona Požgan, komunikacijska strokovnjakinja in motivatorka, je dodala, da prijaznost ni le vljudno reči “prosim” in “hvala”, temveč je odločitev, da smo prisotni, poslušamo in spoštujemo sebe ter druge, pri čemer lahko majhna gesta povzroči velik odmev: “V številnih podjetjih, ko predavam, sem zelo pogosto slišala dva stavka, prvi je: ko bom jaz imela večjo plačo, bom tudi jaz prijazna. Prijaznost nima nobene zveze s številko na TRR-ju. Ker potem bi bili najbolj bogati ljudje, najbolj prijazni, pa je pogosto ravno obratno. Potem je pa še en stavek, ki bi ga najraje kar prepovedala, to je: to ni moje delo. Namesto tega bi se vsi morali naučiti uporabljati stavek: kako ti lahko pomagam? To je stavek, ki je izhodišče za prijaznost.”
Dogodka se je kot sodelujoča v razpravi udeležila tudi Zori Jakolin, podjetnica in mentorica, ambasadorka prijaznosti, ki s svojo osebno zgodbo navdihuje k povezovanju ter opogumlja posameznike na njihovi poti: “Prijaznost je tiha nit, ki povezuje ljudi. Majhne geste ustvarjajo velike spremembe, saj odpira srca in daje moč, ko jo najbolj potrebujemo.”
Vse zbrane je nagovorila tudi strokovna sodelavka ZPMS, Petra Zega in med drugim izpostavila: “Vsak trenutek prijaznosti šteje – tako gradimo odnose, v katerih se otroci počutijo sprejete, slišane in spodbujane, da tudi sami širijo prijaznost naprej.”
Posvet je povezovala Anja Vogrič, soustvarjalka programa Teden otroka® in vodja kreativnih projektov pri ZPMS.











Foto: Anej Ferko in Anže Krže
Poziv k prijaznosti
ZPMS v Tednu otroka® vabi vse, da še pogosteje uporabljajo besedi “prosim” in “hvala”, ter druge prijazne besede, ki plemenitijo vsakdanje življenje. Prijaznost in hvaležnost nista le lepi gesti, sta temelj varnega, spoštljivega in spodbudnega okolja za vse generacije.
Za šole in vrtce je pripravljena aktivacija z dvema natečajema Tabla hvaležnosti in Kruh z ali pri … se že zjutraj smeji. Vabljeni k sodelovanju in odkrivanju moči prijaznosti.
Vabimo pa tudi družine in kolektive in družbe in pare in …, da se v tem tednu še bolj povežejo in izdelajo svojo “tablo hvaležnosti“. Kako naj izgleda, prepuščamo vaši domišljiji, pomembno je, da prikazuje, komu ali čemu ste hvaležni in za kaj.