V lanskem decembru smo začeli z našo kampanjo Eno srce, v kateri smo zbirali sredstva za tri naše socialno-humanitarne programe (Sapramiškin sklad, Adin štipendijski sklad in Pomoč družinam) in Hišo zavetja Palčica, ki potrebuje obnovo. Izkušnje preteklih let kažejo, da so stiske v začetku novega leta med ljudmi pogosto še globje. Zato smo s kampanjo želeli zagotoviti dovolj sredstev, da bomo socialno šibkejšim družinam na različne načine lahko pomagali takoj in nato še vse leto. Kot se za veseli december spodobi, pa smo poskrbeli tudi za obdarovanje otrok in obisk Dedka Mraza po Sloveniji.

Razdelili več kot 1400 daril

K različnim akcijam zbiranja prazničnih daril za otroke ste pristopili številna podjetja, organizacije in posamezniki, za kar se vam iskreno zahvaljujemo. Z vašo pomočjo smo otrokom iz socialno ogroženih družin po vsej Sloveniji razdelili več kot 1400 daril. Za pomoč se zahvaljujemo našim zvezam in društvom, ki so poskrbeli, da so darila pravočasno prispela pod smrečice, pod katerimi sicer drugače ne bi bilo ničesar. Želimo verjeti, da ni bilo otroka v Sloveniji, ki ne bi bil obdarovan.

Največ daril je prispevalo podjetje Telemach Slovenija; izjemen odziv je že petič zapored doživela akcija zbiranja daril Radia in TV Veseljak; podjetje Plume Design pa je “prestreglo” 67 pisem Dedku Mrazu in izpolnilo vse zapisane želje; darila so že tradicionalno zbirali tudi zaposleni na Ministrstvu za obrambo RS in na Okrožnem sodišču v Ljubljani ter še mnogi drugi. Da so bili praznični dnevi še slajši, pa je poskrbelo Žito, d.o.o., ki nam je doniralo eno tono ŠUMI bonbonov.

December smo z darili popestrili tudi otrokom v azilnem domu v Ljubljani in v Logatcu. Okoli 140 otrok, starih do 12 let, se je prisrčno razveselilo pisanih vrečk in škatel. “Nekaj je zagotovo značilno za vse otroke sveta – vsi so veseli pozornosti in daril. December je mesec upanja, pričakovanj, mesec lepega in prav je, da smo pozorni tudi na tiste, še posebej na otroke, ki zaradi življenjskih okoliščin s strahom gledajo v prihodnost. Decembra je dovolj prostora za vse dobre može, za vse dobre misli in dejanja,” je poudarila Darja Groznik, predsednica Zveze prijateljev mladine Slovenije.

foto: Arhiv ZPMS
foto: Arhiv ZPMS

 Eno srce tudi v Dobrodelnem tednu TV Slovenija

Dobrodelni teden je postal že tradicionalno sodelovanje Zveze prijateljev mladine Slovenije s Televizijo Slovenija. Lani je potekal med 13. in 20. decembrom, podprla pa sta ga tudi Radio Slovenija in portal www.rtvslo.si. V dobrodelni akciji je sodelovalo šest oddaj Televizije Slovenija – Tednik, Dobro jutro, Infodrom, Krompir, Vikend paket in kviz Vem!, prek družabnih omrežij so se s poljubom akciji pridružili tudi ustvarjalci oddaje V petek zvečer. Magnifico je za dobrodelno dražbo, ki smo jo organizirali skupaj s spletnim portalom www.rtvslo.si, prispeval kultno rdečo obleko, ki jo je nosil leta 1997 v filmu Stereotip režiserja Damjana Kozoleta. Ob tem je v oddaji Vikend paket povedal: “Obleke se spomnim po tem, da je bil to zadnji dan snemanja filma in tudi zadnji prizor filma Stereotip. Zato ob tej obleki čutim neko veselje in hkrati olajšanje, da smo film končali. Ne hranim veliko stvari, sploh pa ne oblek. Ta je nekako ostala, zdela se mi je nekaj posebnega. Očitno je bilo namenjeno, da gre na dražbo za nekaj dobrega.” Obleka že ima novega lastnika.

Med Dobrodelnim tednom na Televiziji Slovenija ste posamezniki in podjetja prek SMS-sporočil in z nakazili na transakcijski račun skupaj zbrali 101.326,66 €. Vaše donacije bodo razveselile številne dijake, ki smo jim na ZPMS morali prošnjo za štipendijo zavrniti, številne starše, ki svojim otrokom ne morejo omogočiti posebnega zdravstvenega pripomočka ali terapije, ter družine, ki ne zmorejo pokriti osnovnih življenjskih položnic.

»Veseli smo, da s Televizijo Slovenija v decembru že tradicionalno sodelujemo za dober namen. Zadovoljni smo, da se je dobrodelni vikend z leti razširil v dobrodelni teden, kar kaže na to, da je skupni projekt uspešen in ga gledalci podpirajo. Vsebino programa vsako leto poskušamo narediti čim bolj zanimivo. V letošnjem letu smo v ospredje postavili našo kampanjo ENO SRCE, ki predstavlja medsebojno povezanost v prazničnem decembru. Pomagajmo si med seboj in skrbimo drug za drugega; v dobrodelnem tednu ste z zbranim zneskom gledalci pokazali, da vam je mar. Hvala, da smo se skupaj povezali v ENO SRCE,« se zahvaljuje Darja Groznik.

Mladi sporočajo odraslim

V decembru smo s kampanjo Mladi sporočajo odraslim na naših družbenih omrežjih, kjer sporočila lahko preberete v celoti, kot prijatelji mladih izpostavljali razmišljanja, kaj želijo otroci in mladostniki, da odrasli slišimo.

  • Spodbujajte nas.
  • Dragi starši, cenite tudi svojo srečo.
  • Otroci vidimo svet drugače kot vi.
  • Vzdržujte medsebojne odnose. Zaupajte nam. Pokažite nam pot, bodite strpni in razumevajoči, a vendar nam pustite živeti naše sanje!
  • Pustite nam biti edinstveni in drugačni.
  • Če nimate prav, se opravičite.
  • Poskrbite, da bodo vsi otroci imeli dom.
  • Tudi naše mnenje velja.

Povezani v ENO SRCE vstopamo tudi v leto 2022

Na ZPMS bomo še naprej širili glas otrok, delali dobre projekte, se povezovali, iskali poti in vzpodbujali, da otroci in mladostniki najdejo svoj smisel življenja. Otrokom in mladostnikom, ki drugače ne bi poznali zimskih in morskih radosti, bomo v zimskih mesecih omogočili zimovanja, v poletnih letovanja, v jesenskih dneh zagotovili polno šolsko torbo; dodelili bomo toliko štipendij, kolikor bo Adin štipendijski sklad dopuščal; vse leto bomo otrokom s posebnimi potrebami omogočali terapije iz Sapramiškinega sklada in pomagali družinam v stiski. Razvijali bomo programa Otroški parlamenti in Mladi raziskovalci zgodovine ter iskali ustvarjalne navdihe med mladimi na natečaju Evropa v šoli. Poskrbeli bomo, da bo naš TOM telefon prepoznan med vsemi otroki in mladostniki, saj se nikoli ne ve, kdaj nekdo potrebuje vzpodbudne besede strokovnega anonimnega neznanca, ko se znajde v stiski.