ZARADI MATURITETNE NALOGE DOBRODELNA DRAŽBA za družino z žalostno zgodbo

Na Zvezi prijateljev mladine Slovenije smo podprli pobudo Ane Selšek, dijakinje zaključnega letnika Gimnazije in srednje šole v Kočevju, pri njeni ideji:

“V okviru maturitetne naloge izvajam projekt Most med dvema svetovoma, kjer s svojo pomočjo pomagam družinam v stiski, in ker rada osrečujem ljudi, se mi ta projekt zdi primeren, še posebej v današnjem času.”

Izkupiček dražbe bo namenjen družini vsaj za majhen delček v mozaiku prenove.

Mati samohranilka se je pred časom s tremi otroki preselila k svojim staršem. Prejema le otroški dodatek. Njen mož se zdravi v psihiatrični bolnišnici in se ne želi preseliti z njimi, zato se pogovarjata o ločitvi. Mati je potrebna pomoči in se ne misli vrniti v prejšnjo stanovanjsko situacijo, ko so živeli v kletnih prostorih.
Mati je zaradi dolgotrajne bolezni, ki se že leta noče pozdraviti, ostala brez noge in je sedaj na vozičku. Kmalu po operaciji se je okužila še s koronavirusom. Trenutno ne more do kopalnice in WC-ja, ker so preozka vrata. V hiši je marsikaj za preurediti, da bi mama z otroci lahko normalno bivala. Babica je brezposelna in prejemnica denarne socialne pomoči, oče prejema nizko pokojnino. Vse to ne zadostuje, da bi lahko sami financirali obnovo. Otroci trenutno tudi nimajo svojih sob, tako da si družinski člani delijo postelje in kavč.

Ilustracija kočevskega medveda je delo mlade umetnice Danaje Padovac, ki prihaja iz Kočevja. Lani septembra je diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Že skoraj eno leto se intenzivno ukvarjam z risanjem. Med največjimi projekti lanskega leta je bilo ilustriranje otroške knjige »Božiček obstaja!?,« katere idejna zasnova pripada Rebeki Dremelj.

“V svojem delu uživam, rada pa sem tudi dobrodelna, lani aprila sem izvedla dobrodelno dražbo, kjer smo zbrali 600 eur za portret Luke Dončiča, ki sem ga narisala. Upam, da letos zberemo še več,” pravi Danaja. 

Zakaj kočevski medved?

“Kočevski medved je predvsem značilen za Kočevsko, predvsem ga uporabljamo v vseh logotipih saj je poleg kočevskih gozdov naše največje bogastvo. Je pa tudi zelo skrivnosten, robusten in ob enem pa predvsem nežen,” piše Ana, pobudnica dobrodelne dražbe.

Izhodiščna cena portreta je bila 160€.
Nova izhodiščna cena je 180 €.
Nova izhodiščna cena je 200 €.

Kako poteka dražba?

  • Dražba traja od 25.2.2021 do 8.3.2021 do 24.00.
  • Ponudbe za portret sprejemamo na elektronski naslov: info@zpms.siv zadevo sporočila zapišite: DRAŽBA, v sporočilo ZNESEK ter IMEPRIIMEK in TELEFON.
  • Vsak dan bomo ob objavi dražbe na Facebook profilu ZPMS objavili najvišji znesek za portret med ponudbami minulega dne in nadaljevali z dražbo.
  • Dražba se zaključi 8.3.2021 ob 24.00.

Hvala, ker nam pomagate pri zbiranju sredstev.

Zveza prijateljev mladine Slovenije

Več

ADIN ŠTIPENDIJSKI SKLAD – za bolj kakovostno življenje mladostnikov in prvi stik s finančnim opismenjevanjem

Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) bo 1. marca praznovala 68. rojstni dan. Na pobudo predsednice Darje Groznik smo na Zvezi prijateljev mladine Slovenije naš rojstni dan povezali z ljudmi, ki so imeli pomembno vlogo pri ustanavljanju naše organizacije.

Njihov prispevek bomo povezali z našimi vsebinskimi programi. Tako smo obstoječi štipendijski sklad poimenovali po Adi Krivic, ki je bila prva predsednica ZPMS.

Obstoječi štipendijski sklad pomaga mladim pri doseganju njihovih izobraževalnih ciljev.

»Prvo promocijo Adinega štipendijskega sklada smo naredili z družbo A1 Slovenija, ki nam je prijazno dovolila prevzeti njihova družbena omrežja za en dan. S pozivom njihovim sledilcem, da pošljejo SMS s ključno besedo ZPMS (darujejo 1 eur) ali ZPMS5 (darujejo 5 eur)  zbiramo sredstva za sklad, iz katerega bomo dodeli štipendije pomoči potrebnim. Želimo, da tovrstno sodelovanje postane praksa tudi v prihodnje.« Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS.

»Možnosti učenja, s katerimi lahko izkoristimo svoj potencial in dosežemo zastavljene cilje, so izjemno pomembne za vsakega posameznika. Podpori mladih in širši skupnosti pri pridobivanju novih znanj in izkušenj v svojem poslovanju in družbeno odgovornem delovanju veliko pozornosti posveča tudi A1 Slovenija. Zato smo z veseljem podprli aktivnosti na naših družbenih omrežjih in tako pomagali oživiti Adin štipendijski sklad, ki pomaga mladim iz socialno šibkejših družin pri doseganju njihovih izobraževalnih ciljev. Prav tako smo z donacijo enemu štipendistu zagotovili enoletno štipendijo. Mladim štipendistom želimo prijetno izkušnjo izobraževanja«, je dejal Lovro Peterlin, managing direktor A1 Slovenija.

Članice ZPMS – društva in zveze po Sloveniji – lahko predlagajo kandidate in kandidatke za štipendije, ki jih nato pregleda in odobri Komisija za socialna vprašanja in humanitarne projekte pri ZPMS. Mladi iz socialno šibkejših družin nato prejmejo štipendijo v višini 120 € mesečno (razen v juliju in avgustu), ki jim je zagotovljena do konca izobraževanja, seveda pa morajo po vsakem zaključenem letniku predložiti dokazilo o uspešno zaključenem letniku. Z nudenjem štipendije mladim zagotavljamo kvalitetnejše življenje in prvi resnejši stik s finančnim opismenjevanjem.

»Ada Krivic (1914-1995): humanistka, ilegalka, partizanka, zgodovinarka, političarka, socialna delavka, emancipirana ženska, mati treh sinov, odlikovanka z medaljo za hrabrost.« Mojca Drčar Murko v Zborniku 60 let za dobro otrok – ob jubileju Zveze prijateljev mladine Slovenije, Lik prve predsednice ZPMS.

»Ocena finančne pismenosti med mladimi v Sloveniji je po številnih izvedenih raziskavah še vedno skromna. Čeprav smo v NLB, kjer veliko delamo z mladimi, prepričani, da stanje vendarle ni tako alarmantno, ta problem jemljemo kot resen izziv. Zato je finančno opismenjevanje eden od stebrov našega družbeno odgovornega ravnanja. V NLB imamo ogromno znanja in izkušenj. Naši strokovnjaki delujejo kot mentorji, predavajo na šolah, delavnicah in v naših poslovalnicah ter tako povsem konkretno prispevamo k izboljšanju finančne pismenosti. Še posebej pomembna je ravno med mladimi, ki se čedalje pogosteje podajajo tudi na samostojno podjetniško pot. Na njej se srečujejo z enim najpomembnejših vprašanj: kako uspešno obvladovati osebne in poslovne finance. Zato sta ravno v tem življenjskem obdobju znanje in svetovanje naših posebej usposobljenih strokovnjakov velikega pomena in ena od pomembnih življenjskih popotnic.« Tanja Ahlin, direktorica Poslovne mreže

Biti ZPMS-jevec je poslanstvo, in vsi, ki verjamemo, da si mladi zaslužijo kakovostno življenje, smo ZPMS-jevci. Dokler cilji ne bodo doseženi, tudi naša prizadevanja ne bodo poniknila. Ciljev na poti nam ne zmanjka.

Hvala vsem, ki boste za Adin štipendijski sklad namenili SMS s ključno besedo ZPMS (darovali boste 1 eur) ali ZPMS5 (darovali boste 5 eur).

Več

ZIMSKE POČITNICE

DPM Škofja Loka

počitniške dejavnosti ZIMSKE ŠPORTNE IGRE malo drugače

Zimske počitniške dejavnosti: V Društvu prijateljev mladine Škofja Loka za letošnje zimske šolske počitnice pripravljamo drugi sklop projekta E-ustvarjalnice. Likovne delavnice so namenjene osnovnošolskim otrokom, ki kažejo dodatno zanimanje za likovno ustvarjanje oziroma izražajo večjo čustveno občutljivost in želijo zimske urice preživeti v kreativnem vzdušju domačega okolja.

Ustvarjali bomo v:
– ponedeljek, 22. februarja 2021 od 10.10 do 11.30,
– torek, 23. februarja 2021 od 10.10 do 11.30,
– sredo, 24. februarja 2021 od 10.10 do 11.30.

Za ustvarjanje na delavnicah potrebujemo prazen lis

Več informacij na spletni strani: https://www.dpm-skofjaloka.si/

MZPM Velenje

Med zimskimi počitnicami bo pri nas pestro, vse aktivnosti bodo potekale pod skupnim imenom: Zimske počitnice v Vili Rožle; ime je torej Medobčinska zveza prijateljev mladine Velenje, kontakt za prijavo na aktivnosti: mzpm.velenje@vilarozle.si in 03/ 897 75 40, povezava do spletne strani pa: https://www.vilarozle.si/novice/2020/zimske-pocitnice-v-vili-rozle .

ZPM Maribor

Vabijo na  Youtube kanal, kjer najdete veliko idej za ustvarjalno preživljanje prostega časa doma v času zimskih počitnic, da jih obiščete na Facebook profil, kjer poleg ustvarjalnih delavnic objavljamo še marsikaj zanimivega. Prosti čas izkoristite tudi za sprehode v naravo, v Mestni park ali na pustni torek v središče mesta: Pustovanje 2021.

MDPM Ajdovščina

Zimske počitnice 2021, 05 / 368 91 40, 041 490 360

https://www.mdpm-ajdovscina.si/koledar_dogodkov/1581894000/2020020413254984https://www.mdpm-ajdovscina.si/koledar_dogodkov/1581894000/2020020413254984

ZPM Ljubljana Moste-Polje

Zimske počitniške dejavnosti 

DPM Trbovlje in Zagorje

Virtualne zimske dogodivščine 2021:

ponedeljek, 22. 2. od 10.00 do 11.00 Kolo sreče
torek, 23. 2.od 17.00 do 18. 00 Ugani in zadeni
sreda, 24. 2. od 10. 00 do 11.00 Stilski izziv
četrtek, 25. 2. od 17.00 do 18.00 Mali in veliki cirkusanti
petek, 26.2. od 10. 00 do 11.00 Ustvarjalnica prstne lutke

Število mest je omejeno. Prijave najkasneje dan pred dogodkom. Za ponedeljek, sredo in petek na dpm.trbovlje@siol.net  Za torek in četrtek pa na info@dpm-zagorje.si.

OZPM in KRC Hrastnik

sreda, 24. 2. 2021, od 9.00 do 19.00 e-kino predstava: MALI PRINC FAHIM (biografska komična drama)
petek, 26. 2. 2021 in sobota 27. 2. 2021 virtualna gledališka predstava SNEŽNA KRALJICA

Povezava za ogled obeh predstav bo na FB strani KRC Hrastnik.
od ponedeljka, 22. 2. 2021 do petka, 26. 2.2021, od 8.00 do 14.00, Muzej Hrastnik SPREHOD PO MUZEJU IN OGLED MUZEJSKIH ZBIRK

Zaradi trenutno veljavnih ukrepov in omejitve števila obiskovalcev prosijo, da se skupine predhodno najavijo na tel. 03/56 42 377

 

Več

LITERARNI NATEČAJ ZA OZAVEŠČANJE O PROBLEMATIKI ZAVRŽENE HRANE

Pristopili smo k projektu “Slovenski dan brez zavržene hrane, ker se vsakodnevno srečuje s pomanjkanjem, v katerem živijo slovenske družine, tudi ko govorimo o hrani.”

»Vedno z veseljem sodelujemo v pobudah, ki otroke in mladino vzgajajo v odgovorno ravnanje in trajnostno naravnanost. Natečaj, ki pomaga osveščati o pomenu zmanjševanja zavržene hrane, zagotovo sodi mednje. Zavržena hrana je danes eden izmed največjih globalnih okoljskih in družbenih izzivov. Večino posledic tudi tu nosijo najranljivejše skupine ljudi. Zato želimo spodbujati kulturo odgovornega odnosa do hrane, saj zmanjševanje količin zavržene hrane lahko pomembo zmanjšuje prehransko negotovost in revščino, ne le v Sloveniji, temveč tudi po vsem svetu, generalna sekretarka ZPMS Breda Krašna«

Lidl Slovenija in program Ekošola sta danes v okviru pobude »Slovenski dan brez zavržene hrane« odprla literarni natečaj na temo zavržene hrane. Nagradni natečaj je namenjen družinam z otroki, saj po podatkih Statističnega urada RS največ zavržene hrane, kar 50 odstotkov, nastane prav v gospodinjstvih. Lidl Slovenija in program Ekošola že od leta 2015 v okviru projekta Hrana ni za tjavendan ozaveščata o odgovornem ravnanju s hrano, v želji, da bi razmislek o zavrženi hrani postal del našega vsakdana, pa so moči združili z Ekologi brez meja in Zvezo prijateljev mladine Slovenije ter podjetjem TAM-TAM. Slednje bo poskrbelo, da bodo zgodbe družin vidne po vsej Sloveniji. Najboljših pet zgodb bo namreč oživelo v risbah slovenskih ilustratorjev in povabilo k sodelovanju na prvem Slovenskem dnevu brez zavržene hrane, 24. aprila 2021.

Problematika zavržene hrane je kljub temu, da predstavlja pereč izziv, redko del vsakdanjih pogovorov. Le malokdo se zaveda, koliko neporabljene, pretečene ali celo sveže in še užitne hrane na koncu dneva pristane v smeteh. Obenem se pogosto ne zavedamo, da lahko že z majhnimi spremembami navad, kot je priprava jedilnika ali nakupovalnega seznama, dosežemo veliko. Zato želijo partnerji z literarnim natečajem družine spodbuditi k razmisleku o zavrženi hrani in tako prispevati k ozaveščanju slovenske javnosti.

V Lidlu Slovenija so problematiko zavržene hrane začeli naslavljati že pred leti, tako v svojih delovnih procesih kot v trajnostnih pobudah.

»Danes je že kar 25 Lidlovih trgovin vključenih v projekt Donirana hrana Zveze Lions Slovenija, v katerem na leto ljudem v stiski doniramo okrog 200 ton izdelkov pred iztekom roka trajanja. Naše sodelovanje se še krepi, saj se bo število trgovin v projektu letos še povečalo. Optimiziramo tudi naročanje blaga tako, da izdelkov, ki bi jim potekel rok, v naših trgovinah ostane čim manj. S projektom Hrana ni za tjavendan, ki ga s programom Ekošola izvajamo v okviru naše trajnostne pobude Ustvarimo boljši svet, o zavrženi hrani že od leta 2015 ozaveščamo najmlajše v izobraževalnih ustanovah. V projektu vsako leto sodeluje več kot 100 ustanov oziroma okrog 5 tisoč otrok in mladostnikov. Verjamem, da smo v teh letih z različnimi vsebinami preko otrok dosegli tudi družine,« je povedala Tina Cipot, vodja korporativnega komuniciranja v Lidlu Slovenija.

»Literarni natečaj je po eni strani zanimiva ustvarjalna popestritev za slovenske družine, hkrati pa tudi priložnost, da družine in posamezniki postanejo ambasadorji boja proti zavrženi hrani v Sloveniji. V soboto, 24. aprila, bomo skupaj s partnerji obeležili prvi Slovenski dan brez zavržene hrane, s ciljem, da postanemo zgled in navdih pri ustvarjanju boljšega sveta,« je dodala.

Tudi društvo Ekologi brez meja v natečaju prepoznava svoje poslanstvo. »Odpadna hrana je del organskih odpadkov, kjer preprečevanje prinaša največ prednosti, tako okoljskih, zdravstvenih, ekonomskih kot podnebnih. Zato je integralni del strategij zero waste na ravni posameznikov, podjetij in občin. Dela je še veliko, zato z veseljem podpremo vse iniciative za zmanjševanje zavržkov,« je ob začetku natečaja dejal Jaka Kranjc, generalni tajnik društva Ekologi brez meja.

Z ustvarjalnostjo do boljšega sveta

Literarni natečaj Zgodbe o zavrženi hrani je namenjen družinam z otroki, ki so vključeni v predšolsko, osnovnošolsko ali srednješolsko izobraževanje. Družine so vabljene, da s čarobnostjo otroške domišljije in s kančkom starševske podpore ustvarijo zmagovalno zgodbo. Ta je lahko kratka ali dolga, domišljijska ali resnična, resna ali smešna. Edino pravilo je, da mora biti njena rdeča nit zavržena hrana. Avtorji najboljših petih zgodb bodo nagrajenih z vrednostnim bonom Lidla Slovenija v višini 200 evrov, njihove zgodbe pa bodo oživele v potezah mladih slovenskih ilustratorjev, ki bodo aprila na ogled na plakatnih mestih TAM-TAM.

Družine lahko zgodbo oddajo do vključno 10. marca 2021 na spletnem mestu www.boljsi-svet.si  ali jo pošljejo na elektronski naslov boljsisvet@lidl.si s pripisom: »Za literarni natečaj«.

Več o pobudi za Slovenski dan brez zavržene hrane lahko najdete na www.boljsi-svet.si.

——————————————–
O Lidlu Slovenija

Lidl Slovenija ima 61 trgovin in približno 1.800 zaposlenih, na slovenskem trgu pa posluje od leta 2007. Je del mednarodne Skupine Lidl, ki je trenutno prisotna v 32 državah po svetu in ima trgovine v 29 državah po svetu.

V središče svoje dejavnosti vedno postavljajo kupce. Držijo se preprostega načela: ponujajo najvišjo kakovost po ugodnih cenah in želijo s ponudbo več kot 2000 izdelkov lastnih in uveljavljenimi blagovnih znamk zadovoljiti vsakdanje potrebe vsake družine.

Ustvarimo boljši svet je trajnostna pobuda Lidla Slovenija, s katero želijo s pozitivnim zgledom k ustvarjanju boljšega sveta spodbujati tudi svoje zaposlene, poslovne partnerje, kupce in širšo družbo. Vsako leto podpirajo številne organizacije in projekte s področja izobraževanja, kulture, športa ter humanitarne pomoči ljudem in živalim. Več na www.boljsi-svet.si.

O programu Ekošola

Ekošola je mednarodno uveljavljen program celostne okoljske vzgoje in izobraževanja. Namenjen je krepitvi ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med otroki, učenci in dijaki skozi njihovo siceršnjo vzgojo in izobraževanje. Ker so potrebe po aktivnostih za spodbujanje odgovornejšega ravnanja s hrano in okoljem narasle, so v okviru programa v sodelovanju z Lidlom Slovenija oblikovali projekt Hrana ni za tjavendan. Z izvajanjem aktivnosti na področju zmanjševanja količin zavržene hrane sodelujoče šole in vrtci iščejo učinkovite rešitve za odgovornejše ravnanje s hrano. Več na www.ekosola.si.

O Zvezi prijateljev mladine Slovenije®

Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) je krovna, nacionalna organizacija, ki združuje 109 članic. Vidnejši programi ZPMS so Tom telefon®, Teden otroka®, Otroški parlamenti®, Evropa v šoli, Pomežik soncu® ter vsi Humanitarno-socialni programi, ki združujejo različne štipendijske sklade in pomoči potrebnim. Več na www.zpms.si

O Ekologih brez meja

Ekologi brez meja se zavzemamo svet brez odpadkov, ki ga skušamo doseči z ozaveščanjem, aktivacijo in predvsem povezovanjem posameznikov, odločevalcev in organizacij. Naše poslanstvo je odkrivanje novih tem in zagotavljanje podatkov, s katerimi lahko vplivamo na spremembe politik in navad. Smo mnenjski voditelji na področju odpadkov, ki svoje napore usmerjamo predvsem v preprečevanje nastajanja odpadkov. Več na www.ebm.si.

O  TAM-TAMu

V družbi TAM-TAM so specialisti za mestne plakate. Za spodbudo pozitivnih premikov v družbi so tudi pobudniki in partnerji več družbeno odgovornih projektov. Tovrstne aktivacije so v sami biti njihovega delovanja, saj se v TAM-TAM zavedajo učinkovitosti, družbene vloge in odgovornosti, ki jo lahko zavzema mestni plakat kot izjemno razširjen in hkrati najstarejši medijski format z velikim vplivom na javno mnenje. Več na www.tam-tam.si.

Več

POBUDA “DNEVI BREZ ZASLONOV”

Nacionalna mreža TOM telefon in Zveza prijateljev mladine Slovenije smo sopodpisniki pobude “Dnevi brez zaslonov”.

Predlagatelji in podpisniki vabimo vse osnovne in srednje šole k vključitvi v pobudo za umestitev rednih dnevov brez zaslonov v šoli in doma.

V času šolanja na daljavo veliko otrok, mladostnikov, staršev in učiteljev poroča o prenasičenosti z zasloni, utrujenosti, razdražljivosti, pomanjkanju motivacije in podaljševanju časa pred zasloni tudi v prostem času, kar povečuje tveganje za digitalno prenasičenost in izčrpanost. Vse to lahko vodi v slabše medosebne odnose, pomanjkanje gibanja in posledično prekomerno težo, slabše spalne vzorce, povečan stres, upad motivacije za ostale aktivnosti, pomanjkanje kreativnosti, itd.

Ob epidemiji se otroci tudi gibajo manj, kot so se pred epidemijo, poslabšale pa so se tudi prehranske in spalne navade. Fakulteta za šport Univerze v Ljubljani v partnerstvu z OKS-ZŠZ in Zavodom za šport Republike Slovenije Planica in v sodelovanju s strokovno javnostjo, preko projekta SLOfit spremlja telesni in gibalni razvoj otrok in mladine. S COVID-19 FIT barometrom (vir: www.fitslo.org) opozarjajo na izjemno škodljive posledice ukrepov na gibalno učinkovitost otrok in mladine.

Njihova raziskava je pokazala na največji upad gibalne učinkovitosti otrok in največji porast deleža otrok z debelostjo v zgodovini spremljanja. Potrebno bo uvesti postopke in odločitve, ki bodo negativne učinke ukrepov umilile in ustavile trend upadanja telesne zmogljivosti. Ena takšnih odločitev je vsekakor uvedba dneva brez zaslonov, tako v šolsko, kot družinsko okolje in zamenjava sedenja pred zasloni s športnimi aktivnostmi ali telesno aktivno obliko pouka.

Namen pobude:

Uporaba naprav z zasloni je postala naš vsakdan in današnji otroci si težko predstavljajo dan brez digitalnih naprav, ne samo za izpolnjevanje šolskih obveznosti, ampak predvsem v prostem času. Zato je namen pobude Dnevi brez zaslonov predvsem v tem, da bi z rednimi mesečnimi odklopi od digitalnih naprav spodbujali dobro psihično in fizično počutje, poudarili pomembnost gibanja, normalizirali dneve brez zaslonov in s tem spodbujali kreativnost in uporabo domišljije v prostem času, hkrati pa zmanjševali tveganja za razvoj zasvojenosti in izpostavljenosti rizičnim vedenjem na spletu. Prav tako je namen pobude zmanjševanje razlik med mladimi, saj nimajo vsi enakih možnosti in dostopa do digitalnih naprav. Če se medvrstniški odnosi dogajajo pretežno na spletu, so določeni posamezniki zaradi slabše dostopnosti izključeni in nimajo enakih možnosti.

Dan brez zaslona seveda pomeni tudi nekaj več vnaprejšnjega načrtovanja in dodatnih obremenitev, vendar ocenjujemo, da je iz vidika ciljev, vredno truda.

Cilji:

  • Celovit in zdrav osebni razvoj
    – Boljše psihofizično počutje otrok.
    – Zmanjšanje časa preživetega pred zasloni.
    – Več gibanja (še posebej na prostem).
    – Več povezovanja in druženja v živo (ob upoštevanju COVID-19 ukrepov).
    – Spodbujanje kreativnosti.
    – Večja povezanost med otroki ter družinskimi člani.
    – Zmanjšanje števila tveganih spletnih vedenj.
    – Preprečevanje zasvojenosti.
    – Zmanjševanje neenakosti pri uporabi spleta otrok in mladostnikov (digitalni razkorak).
  • Učinkovita in celovita izvedba vzgojno-izobraževalnega procesa
    – Dvig digitalne pismenosti.
    – Več ustvarjalnih in inovativnih pristopov
    – Celovit razvoj digitalnih kompetenc
    – Personalizacija (aktivna vloga učencev pri načrtovanju in izvedbi pouka/dejavnosti)
    – Dvig spretnosti, ki jih potrebuje sodobna družba: ustvarjalnost, reševanje problemov, kritično mišljenje, odločanje, samouravnavanje
    – Pridobiti več možnosti za ozaveščanje in integracijo izkušnje šolanja od doma.
    – Vključevanje zunanjih strokovnjakov in institucij iz lokalnega in širšega okolja

Trajanje in število aktivnosti:

Celotno šolsko leto (vsaj 10 organiziranih dnevov), vsaj 1-krat  mesečno (dan je poljuben), ne glede na obliko šolanja, v živo ali na daljavo.

Vsebina in aktivnosti za dosego ciljev:

Vsaka šola se pri izvedbi dnevov brez zaslonov sama odloča o vsebini in načinu izvedbe. Ključno sporočilo je, da se tisti dan ne uporablja naprav, niti za pouk, niti za prosti čas (tudi ne za fotografiranje, pošiljanje dokazil o opravljenih obveznostih itd.).

Podporne teme za dneve brez zaslonov:

Medpredmetne vsebine in celovit (ozaveščen) razvoj spretnosti: reševanje avtentičnih problemov, vsebine trajnostnega razvoja (zeleno – urejanje šolskega ali domačega okoliša itd.; itd.), sodelovanje (timsko delo) učencev v heterogenih skupinah (po vertikali),
Razvoj digitalni kompetenc ter še posebej kritična in varna raba digitalnih tehnologij;
Delavnice, pogovor in ustvarjanje na teme kot je digitalna zasvojenost, prekomerna raba in posledice, rizična vedenja na spletu, sovražni govor in spletno nasilje, bonton na spletu in drugje, strpnost, čustva in empatija, stvari, ki so jih počeli naši starši v prostem času, ko še ni bilo interneta, gibanje za vsak dan…
Gibanje – učenci naj razvijajo plese in druge oblike gibanja, ki lahko simbolizirajo različne teme, ki so lahko tudi povezane z uporabo spleta in naprav z zasloni. Pri tem naj se spodbuja kreativnost, lahko tudi skozi improvizacijo.
Spodbujanje učencev, da sami načrtujejo izvedbo digitalnega posta.
Diskusije in delavnice učiteljev in drugih strokovnih delavcev o učinkovitih izobraževalnih strategijah (z in brez zaslona)

Priporočila za izvedbo običajnega pouka:

Upoštevanje zaslonskih obremenitev otrok (tudi izvenšolskih – glasba, šport …) z upoštevanjem smernic za uporabo zaslonov pri otrocih in mladostnikih (aktualne smernice sekcije za primarno pediatrijo).
Priporočljivo je, da je aktivnega dela za zaslonom za šolo največ 4 ure (2 blok uri).
Spodbujanje gibalnih aktivnosti med odmori.

Priporočila za izvedbo pouka brez zaslona:

Dan brez zaslona naj velja tudi za učitelje.
Rešenih nalog se na ta dan (v primeru šole na daljavo) ne pošilja učiteljem, ampak šele naslednji dan.
Zaželjene naloge s pripomočki, ki so na dosegu roke in jih ni potrebno kupovati.
Roki za oddajo domačih nalog (v primeru šole na daljavo) so najkasneje do 19.00 ure v dnevu.
Dan po dnevu brez zaslonov se lahko nekaj časa nameni pogovoru in predstavitvi dejavnosti, ki so jih učenci izvajali prejšnji dan. Namesto posnetkov (npr. plesa) naj učenci opišejo oz. prikažejo kakšen ples ali aktivnost so izvedli.
V primeru izvedbe v času šolanja na daljavo, se o namenu dneva seznani tudi starše in se jih povabi k sodelovanju pri izvajanju dogodka na način, da dan brez zaslona, med družinskim časom, velja za vso družino.

Sodelovanje šol:

Prijavnica: Šole preko spletnega obrazca določijo koordinatorja in izpolnijo osnovne podatke v obrazcu na naslovu: https://tinyurl.com/dnevibrezzaslonov.
Objava rezultatov: šole na spletnih straneh projekta in socialnem omrežjih… objavijo primere izvedb in promovirajo dejavnosti
Koordinator na šoli bo prejel potrdilo (v Skladu s Pravilnikom o napredovanju v nazive strokovnih delavcev v VIZ)

Evalvacija aktivnosti:

Opravljena bo anketa ob začetku sodelovanja, med izvajanjem aktivnosti in ob zaključku šolskega leta.

S pobudo želimo dvigniti splošno ozaveščenost o pomembnosti primernega ravnovesja med preživljanjem organiziranega in prostega časa tako na spletu kot tudi brez zaslonov – na prostem, z vrstniki, z gibanjem, na ustvarjalen način …

Prepričani smo, da lahko izmenjava dobrih praks pobude Dnevi brez zaslonov k sodelovanju spodbudi številne vzgojno-izobraževalne zavode, institucije / organizacije, ki delujejo na področju dela z otroki in mladostniki, družine, posameznike idr., zato vse sodelujoče šole vabimo, da vaše aktivnosti delite z nami, mi pa jih bomo redno objavljali na spletnem naslovu: www.logout.si/dan-brez-zaslona/.

Predlagatelji in podpisniki pobude:

Točka osveščanja o varni rabi interneta Safe.si, Akademska in raziskovalna mreža Slovenije – Arnes, Zveza aktivov svetov staršev Slovenije, Sekcija za primarno pediatrijo, Združenje za pediatrijo SZD, Sekcija za šolsko, študentsko in adolescentno medicino, Zveza prijateljev mladine Slovenije, Nacionalna mreža TOM telefon pri ZPMS, Inštitut za kriminologijo, Zavod Nora (Logout), Nacionalni Inštitut za javno zdravje, Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije in Zavod MISSS.

Več

ZAKLJUČEK AKCIJE ZA PRIZADETE V POTRESU NA HRVAŠKEM

Ob nedavnem katastrofalnem potresu na Hrvaškem, ko so mnogi ljudje in družine izgubile streho nad glavo, se je RTV Slovenija odločila, da skupaj z ZPMS organizira dobrodelno akcijo zbiranja sredstev za tiste, ki so bili v potresu najbolj prizadeti.

RTV Slovenija je telefonski številki in številko TRR skoraj tri tedne redno objavljala na vseh treh platformah njenega delovanja, in sicer na televiziji, radiu in spletnem portalu www.rtvslo.si.
Tako RTV Slovenija, kot Zveza prijateljev mladine Slovenije, smo ljudi z akcijo seznanjali tudi preko družbenih omrežij.
Do včerajšnjega dne (torek, 26. 1. 2021) je bilo zbranih dobrih 61.000 evrov.
RTV Slovenija bo zbrani denar skupaj z Zvezo prijateljev mladine Slovenije in s Savezom Društava »Naša Djeca« Hrvatske namenila za nakup določene opreme za šole,
za druge potrebe otrok in mladostnikov na prizadetih območjih ter za bivalne enote za družine z otroki in mladostniki.
Vsem, ki ste v akciji sodelovali, se najlepše zahvaljujemo.
Več

SNEŽNE KEPE SREČE: HENKEL IN MERCATOR OSREČILA 100 DRUŽIN

Snežne kepe sreče zares prinašajo le srečo. Zasluga gre Henklu in Mercatorju, ki sta tudi letošnjo zimo sklenila nadaljevati uspešno akcijo s triletno tradicijo. Pobuda plemenitega cilja je bila uresničena v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Slovenije, ki pomaga socialno ogroženim družinam in si nenehno prizadeva razveseljevati najmlajše. Slednje februarja čaka novo presenečenje – donacija darilnih bonov.

Pomoč družinam v stiski, za katere skrbi Zveza prijateljev mladine Slovenije

Vsi kupci v decembru in januarju z nakupom izdelkov Persil, Silan, Somat, Fa in Schauma v Mercatorjevih trgovinah sodelujejo v najlepši zimski zgodbi in s tem pomagajo družinam v stiski, za katere skrbi Zveza prijateljev mladine Slovenije. Ta je ponosna na več kot šest desetletij dolgo tradicijo in združuje 109 članic – društev prijateljev mladih z vse Slovenije. Tako otroke že vrsto let razveseljujejo s poletnimi in zimskimi počitnicami, štipendirajo dijake, številni prostovoljci pa preko posebne telefonske linije nudijo tudi psihološko pomoč.

»Po lanskoletnem zimovanju, s katerim smo osrečili številne otroke, smo se tudi letos z velikim veseljem odzvali ponovnemu povabilu Henkla in Mercatorja. Neizmerno smo hvaležni, še bolj pa družine v stiski, zato komaj čakamo  mesec februar, ki nam bo po koncu leta 2020, pomenil nov veter v hrbet,« je povedala Breda Krašna, generalna sekretarka Zveze prijateljev mladine Slovenije.

V Henklu in Mercatorju so ponosni na vsakoletni uspeh akcije Snežne kepe sreče, zato tudi tokrat ne dvomijo v dober odziv kupcev in njihovo plemenitost.

»Akcija se je začela 1. decembra in do konca januarja lahko v njej sodelujejo vsi kupci naših izdelkov v prodajalnah Mercator ter s tem podpirajo delo Zveze prijateljev mladine Slovenije.Veseli nas dejstvo, da bomo s to akcijo prinesli nekaj veselja za 100 socialno ogroženih družin.Hvala Zvezi prijateljev mladine Slovenije, da je ponovno sprejela naše povabilo,«  je dejal Jaka Petek, Key Account Management, Henkel Slovenija.

»Mercatorjevo večletno sodelovanje s Henklom in Zvezo prijateljev mladine Slovenije je dejansko tudi priložnost za kupce, da se pobudi Snežne kepe sreče pridružijo in sodelujejo v tej plemeniti akciji. Skupaj bomo pomagali kar 100 družinam, in to je v teh časih izjemno pomembno. Hvaležni smo vsem, ki so akcijo prepoznali in jo s svojo izbiro podprli,« je poudarila Andreja Bajželj iz Mercatorja.

S sodelovanjem v akciji, ki bo trajala do 31. januarja, lahko vsi kupci prispevajo svoj delež k ustvarjanju najlepših zimskih spominov za tiste otroke in njihove družine, ki to najbolj potrebujejo.

Več

VLOGA VSEBINSKIH MREŽ NVO PRI TRAJNOSTNEMU UPRAVLJANJU DRŽAVE SLOVENIJE

Država Slovenija ima nizko izvršno zmogljivost na področju izvajanja javnih politik zaradi neučinkovitega strateškega načrtovanja in nizkega sodelovanja različnih strokovnih javnosti pri odločitvah vlade. Vsebinske mreže nevladnih organizacij si zato prizadevamo za čezsektorsko zagovorništvo, ki bo pripomoglo k večji skladnosti (trajnosti) in boljši izvršni zmogljivosti (izvedljivosti) javnih politik.

Trajnostno upravljanje

Trajnostno upravljanje države in javnih politik pomeni dobro upravljanje (good governance) skladno s trajnostnim razvojem (sustainable development). Zaradi vse močnejše čezsektorske prepletenosti politik in usmerjenosti na cilje trajnostnega razvoja (skladnost politik), nastaja močna potreba sektorskih deležnikov po usklajenemu sodelovanju v procesih strateškega načrtovanja in celostnega spremljanja izvajanja zastavljenih ukrepov javnih politik (izvrševanje politik).

Problem izvršne zmogljivosti

UMAR poročilo o razvoju 2020 ugotavlja, da ima država Slovenija nizko izvršno zmogljivost (22. mesto v EU) zaradi neučinkovitega strateškega načrtovanja in nizkega sodelovanja različnih strokovnih javnosti pri odločitvah vlade (str. 160). Kazalniki trajnostnega upravljanja za Slovenijo kažejo tudi na neučinkovitost pri izvajanju in spremljanju zastavljenih ukrepov politik (21. mesto v EU) ter slabo informiranost državljanov o javnih politikah (17. mesto v EU). Poročilo UMAR ob tem opozarja na nizko stopnjo participativne demokracije (str. 77).

Primer javne politike z nizko izvršno zmogljivostjo predstavlja Strategija Digitalna Slovenija 2020 – Strategija razvoja informacijske družbe do leta 2020. Strategija določa, da bodo njeni splošni cilji doseženi, če se bo Slovenija do leta 2020 po Indeksu digitalnega gospodarstva in družbe uvrstila med države s srednjo ali visoko uspešnostjo (kazalnik 12. mesto, str. 44). Slovenija se je leta 2020 nahajala pod povprečjem EU na 16. mestu (DESI indeks 2020). Ministrstvo za javno upravo je v okviru javnih posvetov o prenovi strategije predstavilo podatek, da je bilo do zadnjega leta veljavnosti strategije Digitalna Slovenija 2020 realiziranih 33 oz. 55 % načrtovanih ukrepov (17 ukrepov oz. 28 % jih je bilo še v izvajanju). Posledice neizvajanja ukrepov v segmentu e-vključenosti prebivalstva v digitalno družbo prihajajo še posebej do izraza v času epidemije koronavirusa, na kar opozarja vsebinska mreža NVO-VID na področju informacijske družbe.

Problem skladnosti politik

Skladna javna politika pomeni, da so njeni ukrepi usklajeni z drugim javnimi politikami (npr. gospodarska s socialno in okoljsko – politična skladnost), odločevalskimi nivoji (lokalni, EU in globalni – odločevalska skladnost), s potrebami ciljnih skupin (deležniška skladnost), s strokovnimi argumenti (vsebinska skladnost), s proračunskim financiranjem (finančna skladnost) in s kapacitetami deležnikov (izvršna skladnost). Ključni strateški dokument države, Strategija razvoja Slovenije 2030 izpostavlja, da je za večjo skladnost politik potrebno izboljšati mehanizme horizontalnega in večnivojskega sodelovanja, povezovanja vsebin, razumevanja presečnih tematik ter njihovega načrtovanja, izvajanja in spremljanja (str. 49). Strategija pri tem navaja uveljavljanje standardov participativne demokracije z doslednim vključevanjem deležnikov v vse stopnje oblikovanja in spremljanja politik(str. 47)Odpiranje procesov strateškega načrtovanja javnih politik in aktivno vključevanje deležnikov sta zato prvi pogoj kakovostnega trajnostnega upravljanja. Poleg tega je participativna demokracija v razmerah prevlade upravljavskega (menedžerskega) pristopa v procesih oblikovanja politik, ki se kaže tudi v selitvi odločevalske moči iz zakonodajne (parlament) v izvršno vejo oblasti (vlada), postala eden izmed ključnih elementov ohranjanja legitimnosti predstavniške demokracije.

Vloga vsebinskih mrež nevladnih organizacij pri trajnostnemu upravljanju

Skladnost politik je novo področje javno političnega zagovorništva v nevladnem sektorju, ki ga uvajajo vsebinske mreže nevladnih organizacij v Sloveniji (npr. vsebinska mreža SLOGA za področje razvojnega sodelovanja).

Vsebinske mreže NVO so podporne strukture nevladnega sektorja, ki na nacionalni ravni, na ravni razvojne regije ali na ravni več občin, združujejo nevladne organizacije z vsebinsko istega področja (npr. okolja, kulture, razvojnega sodelovanja, zdravja, sociale, otrok, športa, prostovoljstva, digitalizacije). Namen vsebinskih mrež je razvoj in krepitev nevladnih organizacij za strokovno in učinkovito sodelovanje pri oblikovanju sektorskih politik in naslavljanje pomembnih družbenih, okoljskih in ekonomskih problemov. Vsebinske mreže izvajajo dejavnosti informiranja, svetovanja, izobraževanja, raziskovanja, zagovorništva, mreženja, promocije in podpore v korist vseh nevladnih organizacij na svojem vsebinskem področju.

Vsebinske mreže nevladnih organizacij, povezane v Konzorciju vsebinskih mrež Slovenije (www.nevladni.info), izvajajo naslednje aktivnosti za večjo skladnost (trajnost) in boljšo izvršno zmogljivost (izvedljivost) javnih politik:

1. Usklajujejo in povezujejo strokovna znanja na posameznih javno političnih področjih v skupne čezsektorske pristope.

2. Vključujejo čezsektorske vidike javnih politik in cilje trajnostnega razvoja v odločevalski proces.

3. Informirajo in vključujejo državljane v oblikovanje in izvajanje čezsektorskih javnih politik.

Krepitev kapacitet čezsektorskega zagovorništva NVO

Razvoj zmogljivosti za čezsektorsko zagovorništvo NVO v procesih strateškega načrtovanja in spremljanja izvajanja ukrepov javnih politik je neposredno povezan s profesionalizacijo nevladnega sektorja. Čezsektorsko zagovorništvo NVO je tudi pomemben vzvod krepitve sodelovanja države z NVO pri načrtovanju in pripravi politik ter predpisov, ki ga določa Strategija razvoja nevladnih organizacij in prostovoljstva.

Konzorcij vsebinskih mrež Sloveniji že vrsto let opozarja na neurejeno sistemsko financiranje vsebinskih mrež na posameznih javno političnih področjih kot so digitalizacija, pravice otrok in mladostnikov, razvojno sodelovanje, kultura, zdravje itd. Temu se v zadnjem obdobju pridružuje tudi neposluh za projektno in programsko podporo razvoju čezsektorskega zagovorništva. Oboje kaže na nedosledno izvajanje Zakona o nevladnih organizacijah, pomanjkljivo uresničevanje Strategije razvoja nevladnih organizacij in prostovoljstva ter zanemarjanje dolgoročnega razvoja in profesionalizacije vsebinskih mrež kot podpornega okolja nevladnega sektorja v Sloveniji.

Konzorcij vsebinskih mrež Slovenije zato ponovno poziva ministrstva Vlade Republike Slovenije, da pristopijo k celostnemu izvajanju 4. alineje, 2. odstavka, 23. člena Zakona o nevladnih organizacij. Pri tem pa programsko podprejo razvoj kapacitet za čezsektorsko zagovorništvo nevladnih organizacij. Tovrstna podpora bo prispevala k boljši izvršni zmogljivosti in skladnosti javnih politik ter višji kakovosti življenja prebivalk in prebivalcev Slovenije.

Konzorcij vsebinskih mrež Slovenije
Ljubljana, 20. januar 2021
http://www.nevladni.info/

 

Viri:

Bertelsmann Stiftung. 2020. Sustainable Governance Indicators (Mission Statement). Dostopno prek https://www.sgi-network.org/2020/About.

Bertelsmann Stiftung. 2020. Sustainable Governance Indicators Slovenia. Dostopno prek https://www.sgi-network.org/2020/Slovenia.

Digitalna Slovenija 2020 – strategija razvoja informacijske družbe do leta 2020. Dostopno prek https://www.gov.si/assets/ministrstva/MJU/DID/Strategija-razvoja-informacijske-druzbe-2020.pdf.

Evropska komisija. DESI indeks 2020. Dostopno prek https://ec.europa.eu/newsroom/dae/document.cfm?doc_id=66956.

Mreža NVO za vključujočo informacijsko družbo. (2020). Kaj je e-vključenost in zakaj je pomembna v času pandemije covid-19? Dostopno prek https://www.informacijska-druzba.org/2020/12/20/kaj-je-e-vkljucenost-in-zakaj-je-pomembna-v-casu-pandemije-covid-19/.

Platforma Sloga. 2019. Skladnost politik. Dostopno prek www.skladnost-politik.si.

Strategija razvoja Slovenije 2030. Dostopno prek https://www.gov.si/assets/vladne-sluzbe/SVRK/Strategija-razvoja-Slovenije-2030/Strategija_razvoja_Slovenije_2030.pdf.

UMAR. Poročilo o razvoju 2020. Dostopno prek https://www.umar.gov.si/fileadmin/user_upload/razvoj_slovenije/2020/slovenski/POR2020.pdf.

UNESCO. Sustainable Development. Dostopno prek https://en.unesco.org/themes/education-sustainable-development/what-is-esd/sd.

Uradni list Republike Slovenije. 2018. Strategija razvoja nevladnih organizacij in prostovoljstva do leta 2023. Dostopno prek https://www.uradni-list.si/files/RS_-2018-037-01905-OB~P001-0000.PDF.

Zakon o nevladnih organizacijah (ZNOrg). Dostopno prek http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO7129.

 

Naslovna slika: European Commission Audiovisual Service

Več

VSAK OTROK SI ZASLUŽI BREZSKRBNE POČITNICE – ZNOVA SE ZAČENJA PROGRAM POMEŽIK SONCU®

Mesec februar bo tudi letos dobrodelen. V humanitarnem programu Pomežik soncu® moči znova združujeta ZPMS in OMV Slovenija in verjameta, da ob pomoči stand-up komika Tina Vodopivca ter igralca Nika Škrleca kot ambasadorjev projekta tudi letos pričarata nasmeh na obraz številnih otrok, ki bodo prvič izkusili morske počitnice.

Vsak izmed nas komaj čaka prvi skok v vodo, prvi sladoled na promenadi in prijatelje, ki jih spoznamo na dopustovanju. Stvari, ki jih jemljemo za samoumevne, pa so marsikomu nedosegljive. Minulo leto je številne družine postavilo pred težko preizkušnjo, vendar smo Slovenci dokazali, da smo pripravljeni pomagati drug drugemu in pripomoči k temu, da so mnogi otroci prvič v živo videli valovanje morja. Z enakim ciljem se humanitarnega programa Pomežik soncu® pri ZPMS lotevajo tudi letos. »Letošnje poletne počitnice bodo za otroke in mladostnike verjetno največje darilo, ki jim ga bomo omogočili. Prepričani smo, da jih bomo poleti lahko peljali varno na letovanja. Lansko leto nam je uspelo, kljub situaciji, v kateri smo se znašli, na počitnicah nasmejati 6902 otrok,« pravi Breda Krašna, generalna sekretarka ZPMS.

Pomežik soncu®

Zvesti partner humanitarnega programa Pomežik soncu® je tudi letos OMV Slovenija, ki s tem tradicionalno povezuje sedem let obstoja svojega Kluba zvestobe OMV SMILE & DRIVE. Tako bodo tudi letos z mislijo na najmlajše združili moči s svojimi člani kluba zvestobe ter od ponedeljka, 25. januarja, in vse do 28. februarja 2021, omogočili donacijo točk zvestobe, ki jih gostje prejmejo ob vsakem nakupu na servisu, v dobrodelen namen. Letos bo namen dvojen – en del bo na počitnice popeljal otroke, ki si jih sicer ne bi mogli privoščiti, drugi del sredstev pa bo namenjen bonom za hrano.

»Ne predstavljam si boljšega načina obeleževanja rojstnega dne Kluba zvestobe OMV SMILE & DRIVE, kot je pomoč najmlajšim. V luči tega bomo tudi letos kot podjetje ob začetku akcije donirali milijon točk zvestobe in s tem otvorili mesec, ko najbolj združimo moči z našimi člani Kluba zvestobe za dobro mladih. Veseli me, da kot edini v Sloveniji omogočamo tovrstno donacijo s pomočjo članstva v Klubu zvestobe. Vsako leto dokazujemo, da zmoremo še več in bolje, in verjamem, da bo tudi tokrat temu tako. Dolgoletno partnerstvo z ZPMS na različnih projektih smo pred štirimi leti nadgradili tudi pri programu Pomežik soncu® in letos ga nameravamo še utrditi ter vliti dodatno motivacijo mladim za premagovanje zahtevnega obdobja,« je povedala Vanja Lombar, generalna direktorica OMV Slovenija.

Vsi člani kluba lahko svoje točke zvestobe podarijo do konca februarja osebno ob vsakem nakupu na kateremkoli bencinskem servisu OMV, prek spletne strani ali s pomočjo mobilne aplikacije OMV SMILE & DRIVE. Svoje točke lahko donirajo večkrat, vedno vsaj 50 točk naenkrat.

»Hvala članom Kluba zvestobe OMV SMILE & DRIVE in OMV Slovenija, da podpirate humanitarni program Pomežik soncu® in soustvarjate dobro in veselo življenje za naše otroke ter mladostnike,« pravi Breda Krašna.

Na brezskrbne poletne počitnice polne otroškega rajanja sta OMV Slovenija in ZPMS s humanitarnim programom Pomežik soncu® v dosedanjih treh letih sodelovanja popeljala že več kot 15 avtobusov iskrenih otroških nasmehov. Verjamejo, da bodo tudi v letošnjem letu marsikateremu otroku omogočili, da vsaj za trenutek pozabi na vse skrbi in si ustvari nove lepe spomine.

Darujmo točke in širimo otroški nasmeh! Tukaj: DOBRODELNA AKCIJA 

Več